Wednesday, January 19, 2011

RENUNG SEJENAK.

Penatnya aku hari ini walaupun baru bangun beberapa saat yang lepas. Malam tadi, aku menghadiri program makan-makan dengan rakan sekerja baru. Bukannya makan sampai lewat mana pun, cuma dalam perjalanan balik ke rumah, aku memandu dengan perlahan sekali sambil merehatkan minda, hampir terlelap mata pula tu. Penat, memang penat, banyak benda yang perlu dipelajari dalam masa yang singkat. Otakku sesak max pasal jus medula oblongata habis diperah. Aku share pasal ni, bukannya nak complain ke ape cuma nak meluahkan segala keletihan aku. Kiranya best juga la kerja ni, banyak cabarannya and got to start from scratch sebab bidang ini asing sekali bagi aku; bidang penyelidikan dan pembangunan. Entah mengapalah aku dihire walaupun my expertise is not in this area. Biarlah aku menyesuaikan diri..mengurangkan pressure...

Jom cakap pula pasal colleagues baru aku, all right? Department aku ini kiranya 10+ members, boss aku pula baik orangnya. A woman. Bukan nak jadi shoe polisher ke apa, tapi memang fact; baik and sabar mendidik. Pandai bergurau senda pula tu. Katanya, kita kena mencari keseronokkan semasa bekerja. Teori ini aku memang faham cuma tafsiran aku berbeza sikit. Konsep aku, keseronokkan bekerja comes from work satisfaction. Mencapai objektif. Sejak dari zaman dulu lagi memang perangaiku macam ni. Pandai set standard. Everyday. Kawanku kata tension nak kerja aku ni. Tapi dahlah jadi sifat semulajadi. Kalau hidup without aims, I feel like useless. Wasting time. So for now, I'll learn how to master and enjoy the other keseronokkan. Loose up sikit.



Nampaknya dah pandai berceloteh aku ni...Biasalah...dah beberapa hari aku tak blog betul2. But cukuplah for now, aku nak buat kerja sikit. Lepas tu berehat secukupnya. To all my friends, Selamat Hari Thaipusam. Keranamu la aku mendapat cuti extra ini. To end this, aku sharekan video yang penuh berinspirasi ini semoga kita berjuang bersama-sama demi masa depan yang lebih cerah.


Jadilah kawanku di Facebook.
Jadilah "pengikut" aku di Twitter.
Sokonglah Love Live, Save the Environment. Bersama-sama kita mewujudkan persekitaran yang sihat dan selesa untuk kesinambungan generasi akan datang!


2 comments:

DoriftoNeko said...

video yang meng-inspirasi-kan

p.u.t.e.r.i j.o.y.l.i.m said...

sila enjoy :D