Sunday, March 28, 2010

Earth Hour + Grandma's Birthday

Disclaimer: Post ini akan dicoretkan in Bahasa Melayu. Post ini adalah rekaan semata-mata. Jika ada persamaan, ia hanyalah kebetulan.

Sabtu yang lepas merupakan hari "Jam Dunia". Seluruh dunia diseru to menswitch offkan lampu di rumah pada pukul 8.30pm - 9.30pm. Adalah menjadi sifat saya untuk menjoin kegiatan seperti ini. Saya beria-ria mahu meraikan hari yang bersejaran ini kerana secara kebetulannya, hari jadi nenek kesayangan saya jatuh pada hari tersebut jugak.

Oleh yang demikian, kami akan meraikannya di restaurant. Atas alasan tergesa-gesa (dan masalah lain akan saya ceritakan nanti), kami meraikannya di sebuah kedai makan yang terletak di Argryl Road.


Inilah tempatnya.


Jika bagi tahun-tahun yang lepas, kami akan meraikannya di restoran yang lebih bertaraf tinggi. Ini kerana nenek saya adalah ahli anggota favorite seluruh generasi Lim. Beliau telah berkorban demi kebahagiaan anak-anak dan cucu-cicitnya. Tapi tahun ini, salah seorang pak cik saya melarang kami menjalankan celebration secara besar-besaran. Katanya, oleh kerana dia akan berpindah ke rumah baru, will have another celebration, so tak boleh ada dua big celebration, sort of like pantang la..rasanya beginila sebab i pun tak tahu i cakap ape dah =.="....



Inilah aku yang berjoli-joli sebelum keluar rumah...



Inilah kami... ^^ Baju yang kami pakai pun sama, corak belang-belang..



Inilah watak utamanya....nenek kesayangan aku^^


Umur dia 82 years old if tak silap this year..oleh sebab dia sudah tua, dia tak ingat umur dia. IC pun tak tepat sebab tu top secret cannot reveal here.  And semua daughter-in-law dia pun ungat umur-umur yang berlainan..conclusion dia, kami fix kat 82 saje...every year 82 kuakuakua~~



Muka ku yang comot u pretend tak nampak aje la...



Semoga tahun depan kita akan celebrate birthday dia yang 83..lets pray pasal kesihatan nenek these few years sudah deteriorating..


I love you nenek!!!~


1 comment:

DoriftoNeko said...

huhu lepas tu tak payah celebrate jam dunia