Thursday, March 31, 2011

Secebis kata

Aku rasa tak sihat...tak sedap badan....bukan entirely sick tapi macam tak berselera, tak bertenaga despite minum pati ayam berdozen-dozen...Aku lapar sebenarnya...perutku berkeroncang tapi memang langsung tak lalu nak telan...rasa loya bila nampak makanan...bencinyer perasaan ni...padahal hari ni aku on leave, asalnya nak berjoli-joli, makan kuat-kuat to teruskan my gain weight mission....mungkin tak hormone imbalance sebab periodku memang dah overdue.... Don’t think on the other field, aku memang tak pregnant, TAK MUNGKIN langsung! Kalau sah pregnant, memang sahlah anak gergasi ke makhluk asing ni......!!!
Dua hari ni aku on leave...bukan leave tahunan tapi leave percuma sebab dia orang shut down... nampaknya dua hari ni wasted...tak buat ape pun...shopping....tengok drama....tidur.....habis....48 hours gone....Aku shop-ed dengan mamaku...beli some stuffs tapi pun malas nak blog...malas nak tangkap gambar..ish, dah sahlah otakku tak betul! Few days ago...I memang keracunan makanan... bukan jenis serius manapun...Cuma dizzy and muntah-muntah...Maklumlah, aku peminat Top Chef tapi nak goreng telur pun tak mahir...don’t talk about telur yet, nak hidupkan stove ni pun obstacle besar....apa nak buat, dah biasa hidup senang, wakakakaka~
Dah almost 10pm, I should be sleeping if not besok siaplah aku merenung jauh-jauh duduk depan station kerjaku...but sebelum tu, nak habiskan blog ni dulu! Tadi bergaduh dengan bf lagi...ish! Bukan gaduh, dia tak menengking pun, aku yang shut down kan dia...entahlah, mood swing kot...tapi I memang tak tahan lah dengan perangai dia yang low self esteem at times, BIG TURN OFF MAN!!! Tak tahan lah dengan jantan yang asyik merungut...aku perempuan, aku boleh merungut freely wtf tapi kalau bab jantan, mestilah “MAN” sikit kan....ish, geram aku!!!
Nak cerita sikit pasal shopping....masa shopping memang best although rasa lapar and not so well tapi perasaan membeli barang memang perasaan terbest di dunia! Perasaan kedua best is to buy loads of not necessary needed stuffs and tidur sambil memeluk the stuffs! Macam kasut, beg and baju..but fucking shyte, I tak beli sehelai baju pun....aku rasa baju kebelakangan ni semakin hari semakin tak berfashion...like baju ‘lala’..Maybe it’s just me tapi aku beli sandals...wee!~~ Sandals cantik but I’m still wearing the old pair cause it’s fair more comfortable though the new ones are funkier ;)
Next topic, pasal adik bongsuku...Aku suspect kan, dia diugut di sekolah..I’m serious tapi aku takde proof. Pagi ni aku belikan dia breakfast...masa break time dia la, mana tahu she told me, ‘Jie2, I don’t have any money, can you give me some?’ Aku selongkar wallet dia, memang kosong....I tanya dia where is all your money sebab mak aku bagi dia 7 bucks...sometimes 10...dia kata makan habis pagi tadi...Sure la I furious, ‘apa u makan’, I asked. Dia tak mampu jawab....and mungkin sebab rasa fear or something, dia lari balik kelas dia, tak sempat aku bagi dia duit belanja. Yang aku risau ni bukan pasal the few bucks, tapi I’m worried if dia kena ugut, pay protection money to some lousy bullies in school....fikir balik, I may be right, sebab ini bukan first time. And pernah aku pujuk dia cakap, dia cakap memang ada school bullies mengacau dia tapi tak cakap pasal protection fees tu...
Dulu pernah sekali, dia Nampak budak standard 6 memijak kucing kat longkang, dia pun pi habaklah kat principal. Big fat bullies tu kena hukum. Later, one of them menolak my precious adik sampai terhantuk kepala. Tu pun bukan dia yang confess at first, yang I duk pester dia cakap. Surelah kami semua benggang! Bawa dia scan semua sebab dia memang dizzy...and lepas tu complain kat sekolah! Teruk budak tu and mak dia dimaki hamun oleh my parents. Bukan aku nak side adik aku, I know how he’s like. Dia memang nakal and suka main and cakap pun macam orang dewasa, tapi dia tak jahat sampai boleh bergaduh punya jenis...I love him so much! Writing about this makes me feel so bad for not doing enough to protect him. And makes me wanna puke to think that school bullies still exist! Fucking annoying! This Saturday, aku nak investigate! If sah ada bullies, siaplah dia orang! And tukar sekolah, that’s what my mum says.
Baiklah, aku nak muntah abit then tidur...mungkin dah kena penyakit anorexia nervosa... Nervosa kepala otakku...dahlah kurus kering kan...ish..
Selamat malam semua orang!

No comments: