Friday, May 27, 2011

LAST WORDS

Dear Orang Tua,


Terlebih dahulu, salam buat orang tua. Semoga sihat sejahtera selalu. Apabila direnung sejenak, rasanya “last words” yang aku tinggalkan tidak cukup untuk melafazkan segalanya dalam fikiranku ini. Izinkan ku berkongsi secubit lagi memory kita bersama.

Merenung kembali saat pertemuan kita, amatlah janggal. “Hang” cuba untuk mengenali diriku, aku pula hairan kenapa mak cik ini asyik saja senyum semacam kat aku. I ni memang berwaspada dalam mengenali foreign people, especially in terms of long lasting friendship. In erti lain, walaupun tak sememangnya tepat, I practise caution in choosing my friend. Persahabatan ini walaupun kick off on a “rough start” tapi semoga akan berkekalan (with God grace).

Pertemuan kita walaupun singkat tetapi cukup bermakna buat diriku. Dengan seikhlas hati, aku akan mengingati segala-galanya dalam persabatan ini; detik-detik kita bersama dan kesabaranmu dalam melayan kerenahku. Panduan and pedoman hidupmu akan ku bawa bersama dalam melangkah ke dunia yang luas dan mencabar ini.

Having said that:


- Thank you for believing in me when everyone doubts.

- Thank you for trusting in me when that was all I needed.

- Thank you for showering me with your wisdom that I will uphold for a long time.


Orang tua, I dedicate this song to you, semoga “hang” sihat and gembira selalu. 


Sincerely,


Orang Muda

p/s: Aku akan merindui saat-saat aku “mengserve-kan” you kopi tepat pukul 3pm everyday.

No comments: